2011-03-21

Illustration Friday - cultivate

This is my illustration Friday and I said about Japan Quake.

cultivate

2009年に出席した結婚式のテーブルに飾られていたアイビー。
家に持ち帰って水にさしておいたら根が出てきました。
そのまま水栽培しています。
アイビーはとても強いです。

話は変わりますが、震災から10日ほど経ちました。
被災地のことはなんと言っていいか言葉にならないです。
ささやかながらの募金と節電、あとは元気に日常生活する。
なかなか集中できていないですが。

それと、今回世界中の人が助けてくれて感動しました。
見習いたいと思いました。
ベネズエラのイラストレータ、アリシアさんは
彼女の絵の3月末までの売上を寄付してくださるそうです。
お気持ちに感謝したいです。
かわいくて心温まる絵です。
For Japan- Every little help counts

---

This ivy put on a table at a wedding party in 2009.
I brought it to my room and put it in water.
Then the root came up.
This painting is states of the growing.
Ivy is a very strong plant.

By the way, It has been for about 10 days after Japan Earthquake.
I have no word for Tohoku people.
I do little things what I can (donation, saving electric power and live my life).
It is still hard a little bit to concentrate at usual life.

Following is my twitter friend Alicia's charity.
Her works warm my heart.
For Japan- Every little help counts
I really thank you all in the world.