2013-09-21

Memories of Thailand - part1


初めてタイに行って来ました。14日の19時過ぎの飛行機で深夜バンコクに着き、バンコクで3泊しました。丸3日自由に過ごせました。

週末に滞在するならウィークエンドマーケットがおすすめ!という方が2人いました。
それは是非いかねばと1日目の日曜、午前中に行って来ました。
チャトゥチャック市場。

伝統的なものから最近の若者が好みそうな物まで色々。服、雑貨、アクセサリー、植木などもありました。フードコートもあります。奥の方にはデザインフェスタみたいな空間も。
後で街中で同じような物の値段を見てもこの市場の方がお安いです。
お土産や自分のもの買うのによいです。楽しいです!!
ここで鞄とタイパンツ(fisherman pants)など買いました。

パート2はアユタヤを。

---

I visited Thailand last week and stayed until this Wednesday. It was my first visit.
2 friends said to me I had to go Jatujak Weekend Market, so I went there at the first day.

There are many goods, traditional ones, new things that young people may like, foods, clothes and so on. They were very reasonable. They were cheeper than ones like them in other shops in Bangkok. I bought fisherman pants and bags etc.

I'll draw about Ayutaya next.