2012-03-10

My First Visit to NY



先日、初のNYに行きました。その時のスケッチです。
---
This is sketch of my first visit to NY.

click this image to see all pages!


古い外観を残した建物が多くある街並みが味わい深く素敵でした。
それからベーグル。
スケッチにもあるEss-a-bagelのお店がかわいくて好きでした。ロゴもかわいい!ベーグルは美味しいけどちょっと固め。
1Aveの方に行きました。
もちろん美術館にも行きました!
メトロポリタン、MoMA、フリックコレクションに行きました。
あ、あの絵だ、というものが沢山。
メトロポリタンのモネの部屋に感動しました。
---
I love old styled walls of buildings in NY. That's very nostalgic.
And I like bagel.
Ess-a-bagel is cute shop. I sketched that bagel.
The bagel is tasty but a little hard.
I went the shop located at 1 Ave.
Of course, I went to museumes!
The Metropolitan Museum of Art, MoMA and The Frick Collection.
There were so many works that I saw on a textbook of art class.




これはMoMAで撮った写真。
男の子がマチスを模写してます。
---
This boy was drawing at the front of Matisse at MoMA.
This photo is most favorite of photos in this trip.


行くのがもう少し遅ければアートフェアが観れたようです。

ブルックリンのarthouseに行きたかったのですが、最終日、地下鉄のLラインが止まっていて断念しました。時間がなかった、。そのかわり、ウェストビレッジでショッピングできたし、また行くときの楽しみにとって置けるというものです。
今回、留学中の友人宅にお世話になりました。小中高の同窓生です。久しぶりに沢山いろんな話をできて、一緒に料理を作ったり、その事もすごく楽しかったです。感謝してます。
---
I could see Art Fair, if I went there a little later.

I wanted to go arthouse in Brooklyn, but unfortunately L line was stopped(subway, from Manhattan to brooklyn), and I didn't have enough time, so I gave up to go this time.
Instead of that unlucky, I could go to West Village and do shopping.
Going to arthouse is fun of next time.
I stayed at my friend's place. She studies in NY. She and I went to same school(elementary, junior high and high school).
We could talk a lot after a long interval. I had a lot of fun. I thank her very much.